יום שבת, 12 באוקטובר 2013

נשירת שיער והקרחה

נשירת שיער והקרחה

נשירת שיער אינה נגרמת באופן בלעדי ע"י ההורמון דיהידרוטסטוסטרון – DHT. ישנם אירועים פיסיולוגיים המשפיעים על הייצור של הגוף של DHT כמו גם אירועים דלקתיים הממשיכים את תהליך נשירת השיער.

לדוגמא הדיהידרוטסטוסטרון (DHT) מגרה TGF-beta, אשר מגרה אנזימי קולגן,  זקיק. ציטוקינים כגון גידול גורם נימקים אלפא, ROS (מינים חמצן תגובתי), Superoxide, חוסר איזון פרוסטגלנדין והורמוני לחץ, פרולקטין וגורמים אחרים משחקים תפקיד חשוב גם כן.
ויטמין B12
חלק גדול מהקהילה הרפואית טוענים שישנו קשר בין התקרחות למצבי לחץ. ומה קורה ראשון בלחץ? מתח הורס ויטמינים מקבוצת B שלך באופן מיידי. ומצד שני מצבי סטרס גורמים לגופנו צרישה מוגברת לויטמיני B קומפלקס. ויטמיני B הכרחיים לשם התמודדות עם מצבי סטרס ותמיכה במערכת העצבית.
ובכן רוב המאמרים והארגונים הרפואיים אומרים כי התקרחות יכולה לקרות מהרעלת סלניום (סלניום יותר מדי בתזונה שלך), אבל לא חסר של ויטמין B12. למרות שחסר בציאנוקובלמין כן עשוי לגרום לנשירת שיער.
מחסור של ויטמין B12 יכול לגרום לעייפות, עצירות, חוסר תיאבון, חולשה ונימולה בידיים וברגליים, אבל לא לנשירת שיער, גם על פי ארגוני הבריאות. הם אומרים כי התקרחות היא מחלה אוטואימונית.
ויטמין B6
ישנו יותר מגורם אחר לנשירת שיער והתקרחות. ישנן סיבות כגון: טיפול כימותרפיה, מחלה, מתח, ושינויים הורמונליים.
ויטמין B6 (פירידוקסין) חיוני להסדרת ההורמונים. הדעה מקובלת היא שהורמונים יכולים להיות הסיבה, ואת רוב הזמן הם הגורם לנשירת שיער.
ביוטין
ביוטין חוסר בוויטמין זה (הינו אחד מויטמיני B) גורם ידוע לנשירת שיער. ביוטין משפר את בריאות השיער והקרקפת, ואף יכול במקרים מסוימים למנוע נשירת שיער, הביוטין חיוני לשמירה על צבעו של השיער ומראהו הבריא. כמו כן, הביוטין חיוני לשיפור מראה העור והציפורניים. יש ציין, שמרבית הכמות של הביוטין הנחוף לנו אנו מקבלים בייצור עצמי ע"י החיידקים הידידותיים שבמעי, והיתר מתקבל מהמזון.
ויטמין B5 – חומצה פנטותנית
בגיל המעבר רמות האסטרוגן נמוכות אשר תורמת לנשירת שיער בנשים. לכן ויטמין B6 יכולה להיות לעזר.
נשירת שיער יכול להופיע גם בשל זיהומים בקרקפת וויטמין B6 יכולה לעזור גם לזה. הפירידוקסין מקדם ומשפר את זרימת דם לקרקפת. הדבר מסייע גם לקשקשים, קרקפת יבשה, אקזמה ואפילו פסוריאזיס. תנאי קרקפת אלה יכולים גם לתרום לנשירת שיער.
יש הרבה מאמרים מדעיים שנכתבו רשימת אקנה שכמחסור בויטמין B (ויטמין B5 או חומצה פנטותנית).
ויטמין B5, חיוני לסינתזת חומצות שומן חיויוניות והורמוני הסטרס (הורמוני בלוטת האדרנל). כמו כן, ויטמין C התומך בבלוטת האדרנל במצבי סטרס ומשפר את זרימת הדם לקרקפת.
אבץ
מחסור באבץ גורם לשיער דק ושביר ולנשירת שיער. מרבית האנשים מגיל 40 ומעלה סובלים ממחסר באבץ ערב הירידה בחומצות הקיבה, אשר גורמת לספיגתו הלקויה.
חומצת האמינו ציסטאין
ציסטאין חומצת אמינו חיונית לבניית השערה ומסייעת במצבים של שיער דק ומתפצל.
גרעיני חמניות ונשירת שיער
גרעיני חמניות מסייעות למניעת נשירת שיער, היות והם מכילים את המינרל אבץ וחומצות שומן חיוניות. הייתי ממליץ לצרוך כ- 40 עד 50 גרם ליום.

אין תגובות:

פרסום תגובה