יום שבת, 12 באוקטובר 2013

נשירת שיער מניעה

נשירת שיער מניעה

כיצד נמנע נשירת שיער? ישנן יותר מסיבה אחת לנשירת שיער והתקרחות. ישנן סיבות רפואיות, כגון: טיפול כימותרפיה, מחלה, מתח מתמשך או מתח חזק מאוד בעוצמתו, ושינויים הורמונליים. בנוסף גם חסרים תזונתיים (מחסורים בויטמינים ומינרלים).

יש האומרים כי נשירת שיער היא תוצאה של סטרס חמצוני (פעילות יתר של רדיקלים חופשיים) ותנגודת לאינסולין, אשר הביא ע"י המזונות המעובדים והבילתי בריאים שלנו.
ויטמין B6
ויטמין B6 (פירידוקסין) מסדיר שינויים הורמונים הדעה מקובלת היא שההורמונים עשויים להוות את הסיבה העיקרית לנשירת שיער והקרחה.
לעתים קרובות מאוד בגיל המעבר אנו עדים לשינויים הורמונאליים, אשר גורמים לירידה ברמות האסטרוגן, רמות נמוכות הנ"ל אשר תורמת לתהליך נשירת השיער. לכן ויטמין B6 עשוי לסייע לאזן את המצב.
כו כן, ישנם מצבים של נשירת שיער עקב זיהומים בקרקפת, גם בנקודה זאת ויטמין B6 עשוי לסייע. פירידוקסין משפר את זרימת דם לקרקפת ושומר על בריאותה. הויטמן יעזור גם למצבי קשקשים, קרקפת יבשה, אקזמה ואפילו פסוריאזיס. תנאים אלה עשויים לתרום לנשירת שיער.
ויטמין B5 (חומצה פנטותנית)
יש הרבה מאמרים מדעיים שנכתבו אודות כך שכמחסור בויטמין B (חומצה פנטותנית) עשוי לגרום לאקנה והשמנה. ויטמין B5 מסייע ליצירת חומצות שומן והורמונים שונים ובכך מסייע לצמצם את הנזקים הנוצרים כתוצאה ממצבי סטרס – נשירת שיער!

רוב השומנים המצויים במוצרים ואפילו בבישול מגבירים את פעילות הרדיקלים החופשיים, אך יתר על כן, מעודדים את הפעילות הדלקתיית, דבר אשר עשוי להגביר את האנזים (5 אלפא רדוקטאז) אשר מגביר את המרת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון (DHT) במערכת.

דגנים, עמילנים, חלב מפוסטר, ותריכת סוכרים מרובה מגבירים את ההמרה לדיהידרוטסטוסטרון. ככל שאתה מגביר את רמות הסוכר בדם.
למרבה המזל, ישנן מספר דרכים למנוע זאת!
תחילה, חומרים נוגדי חמצון יש לשמור על האיזון ולמנוע עמידות לאינסולין.   אצות ים חומות המכונה: Seanol. אצות אילו פי-100 חזקות יותר מהפוליפנולים שבתה ירוק. ה- Seanol מעכב את אנזים שמפרק את זקיקי שיער, הנקרא: matrix metallopeptidase 9.
חוסר איזון של חומצות השומן אומגה 6 וחומצות שומן אומגה 3. היות ואנו החיים בעלם המערבי צורכים הרבה יותר חומצות שומן אומגה-6 בהשוואה לחומצות השומן אומגה-3, דבר אשר מגביר את הנטייה לראקציות דלקתיות, ועקב כך נטייה מוגברת לנשירת שיער והקרחה. כמו כן, מאוד מומלץ להפחית את הצריכת הפחמימות הפשוטות (סוכרים), כגון: דגני בוקר (קורנפלקס), לחמים המכילים תוספת סוכר וכו'.
ביוטין הינו ויטמין ממשפחת ויטמיני B, החיוני בכדי להמיר את פחמימות לאנרגיה, מעורב במטבוליזם התקין של שומנים וחלבונים. רמות ביוטין נאותות נחוצות לתפקוד מערכת עצבים בריא ומניעת נשירת שיער – היות וחסר בביוטין עשוי לגרום לנשירת שיער.

אין תגובות:

פרסום תגובה