יום שבת, 12 באוקטובר 2013

טיפול טבעי בנשירת שיער

טיפול טבעי בנשירת שיער

במשך שנים, תרופות צמחיות היו חלופות פופולריות לטיפול רפואי בנשירת שיער, שחרט על דגל את יכולתו הטבעית לכאורה שלהם כדי לטפל בנשירת שיער.  אך איך בדיוק הם תומכים בצמיחת שיער והאם יש ראיות לכך שהם יעילים במניעת נשירת שיער?
נשירת שיער וגינקו בילובה
גינקו בילובה הינו צמח מרפא המגביר את זרימת דם למוח וזה הוא צמח פופולרי לנשירת שיער, חשבה לייצר צמיחת שיער ע"י מתן חומרים מזינים יותר לזקיקי השיער. עם זאת, זה עדיין לא הוכח סופית, ברוב המכריע של המקרים, נשירת שיער היא התוצאה של DHT (דיהידרוטסטוסטרון) התוקף את זקיקי השיער ו"חונק, אותם. הדרך היחידה שניתן לדכא את השפעותיו של הורמון זה הן ע"י חוסמי DHT כגון: התרופה פרופסיה ותרופות אנטי אנדרוגניות אחרות.
נשירת שיער ודקלון=דקל ננסי
הדקל ננסי הינו תרופה צמחית אחרת בעלת פרופיל גבוה לטיפול בנשירת שיער, היות הוא חשב להאט את תהליך ההתקרחות ולהמריץ את צמיחת שיער החדשה. הדקל הננסי הינו צמח בטוח אבל יש לתופעת לוואי העיקרית של מצוקה במערכת העיכול. חשב לציין שצמח הדקל הננסי מעכב את האנזים 5 הידרוקסי רדוקטאז, הנ,ל ממיר את הטסטוסטרון להורמון DHT. מחקר אחד טען שתמציות של הדקל הננסי עשוי לצמצם את רמות האנזים 5 הידרוקסי רדוקטאז בכ- 32% ללא שינוי ברמות הטסטוסטרון אצל גברים. עם זאת, בניסויים קליניים בבני האדם הראו כי תוספי הדקל הננסי לא הביאו לכל שינוי קליני משמעותי בפרמטרי מעבדה.
צמח הסרפד
צמח הסירפד ידוע כבר שנים כבעל השפעה נוגדת הקרחה.  סרפד צורב חשב גם על מנת למנוע מלהמיר את הטסטוסטרון ל- DHT ולהאט את נשירת שיער ולעודד צמיחת שיער. אמר להיות יעיל יותר כאשר משתמש בו יחד עם הדקל הננסי.
פאנקס גינסנג – Panax Ginseng
צמח הגינסנג היה בשימוש באסיה במשך אלפי שנים לפני המעבר את החותמת כממריץ טבעי עם חילוף חומרים ומחזור דם והטבות Panax ginseng הוא הצמח עכשיו להמריץ את צמיחת שיער ע"י ההזנה וחיזוק השיער. אך למרבה הצער, לא קיימות ראיות חותכות המצבעות אודות כל שהגינסנג טיפול יעיל במניעת נשירת שיער.
פירחי הצבר
פרחי הצבר אמר להצעיר את השיער באמצעות שיפור זרימת דם ואת זרימת דם. אבל זה לא הוכח כבעל יכולת להילחם בנשירת שיער.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה