יום שבת, 12 באוקטובר 2013

נשירת שיער טיפול טבעי

נשירת שיער טיפול טבעי

ישנן סיבות רבות ומגוונות לכך שאתם רואים יותר שיער במברשת שלכם בהשוואה למצב נורמאלי. אתן מספר דוגמאות, כגון: מחסור בויטמינים ומינרלים ספציפיים, תת פעילות בבלוטת התריס, ותופעות של גיל המעבר הם חלק מהאשמים בתהליך נשירת השיער, כמו שינויים הורמונאליים ועוד…

לעיתים ישנו הצורך בטיפול תרופתי, צמחים וכו'…

נשירת שיער ותזונה

תזונה נכונה המכילה את כל הרכיבים החשובים לבניית השיערה חבשובה ביותר, בכדי שתכיל את כל הרכיבים החשובים ליצירת השיערה, ורבות ויטמינים מינרלים וחלבונים שונים. הדיאטה  מעודדת את את צמיחת השיערות וזאת ע"י קבלת חומרים מזינים ומינרלים מהמזון שהם אוכלים. למרבה הצער, רבים מאנשים צורכים תזונה בלתי נכונה או בלתי מאוזנת בעבורם.
חלבון חשוב לחיזוק שיער ולקדם  צמיחת שיער בריאה. הקצבה היומית המומלצת הינה 0.8 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף, למרות שלעיתים ישנם אנשים שזקוקים ליותר חלבונים בדיאטה שלהם. מנת של בשר או שילוב של ארבע עד חמש מנות של מוצרי חלב וקטניות.
ישנם מספר רופאים אשר מאמינים כי אחד הטיפולים בנשירת שיער צריך לכולל: אגוזים וזרעים, ביצים, ודגים בדיאטה שלהם. הכל הם מקורות חשובים של אומגה 3, חומצות שומן, המסייעים להפחית את הדלקת וליצור קרקפת בריאה יותר.
אחד הדברים החשובים בתזונה והטיפול הטבעי לנשירת שיער הוא להימנע מלצרוך אכול מטוגן ולהרבות במזון מגוון של מאכלים בכל יום. ישנם רופאים הממליצים על אכילת 6 עד 10 מנות של ירקות שונים מדי יום, פירות, ומבחר של דגנים וקטניות ומוצרי בשר רזים.

רכיבים חשובים ומזינים שעשויים להועיל כטיפול טבעי לנשירת שיער:

נשירת שיער וברזל: אנמיה יכולה לגרום לנשירת שיער. אבל תוספי ברזל מומלצים רק אם יש לך אנמיה מחוסר ברזל, על פי בדיקות רפואיות במרפאה.
נשירת שיער אבץ וביוטין:  תוספים של אבץ וביוטין עשויים לעזור בצמיחת שיער, היות ואנשים עם הפרעות מטבוליות  יכולים לחוש בנשירת שיער וציפורניים דקים ושבירים.
נשירת שיער, מצבים נפשיים וגופניים כמו אלו שפורטו לעיל, מועצמים ומחריפים פעמים רבות בשל מחסור בוויטמינים ומינרלים שמקורם בדיאטה ותזונה לקויה. במצב של מחסור,  הגוף מתקשה להתמודד ביעילות עם מצבי סטרס ועם שינויים גופניים, לכן נגרמות תופעות שונות ככון: נשירת שיער מוגברת. כדי למנוע תופעות אלו יש ליטול תוספי תזונה המשלימים את החסר בגוף. להלן מספר המלצות לתוספים מתאימים למטרה זו.

תוספי תזונה לטיפול בנשירת שיער

ויטמיני B -קומפלקס – ויטמינים ממשפחת B-קומפלקס הכרחיים לשם התמודדות עם מצבי סטרס ותמיכה במערכת העצבית המרכזית.
המינרל אבץ – מחסור במינרל אבץ גורם לשיער דק ושביר ולנשירת שיער. מרבית בני האדם מגיל 40 ומעלה סובלים ממחסר באבץ.
חומצת אמינו ציסטאין – חומצת אמינו ציסטאין הינה חיונית לבניית השערה ומסייעת במצבים של שיער דק ומתפצל.
ביוטין – חוסר בוויטמין ביוטין המשתייך למשפחת ויטמיני B, הינו גורם ידוע לנשירת שיער.
ויטמין C – ויטמין C תומך בבלוטת האדרנל במצבי סטרס ומשפר את זרימת הדם לקרקפת.
המינרל ברזל – במצבים של אנמיה מומלץ להוסיף ברזל החיוני לטפל במחלה.
ויטמין B12 – ויטמין B12 חיוני תמניעת אנמיה (בעת הצורך).
תמצית סרפד – צמח הסרפד מונע נשירת שיער, מחזק את שורשי השיער ומכיל ריכוז של ויטמינים ומינרלים.

תזונה נכונה לסובלים מנשירת שיער מוגברת

בנוסף לנטילת תוספי תזונה (רק בעת הצורך!) והשלמות שונות, מחייב מצב של נשירת שיער גם שינויים תזונתיים והוספת מזונות שונים לתפריט, כגון: דגנים מלאים כאורז מלא, גריסי פנינה, קינואה, דוחן, כוסמת ושיבולת שועל, עדשים ירוקים ושעועית חומה (אזוקי), ירקות עליים עשירים בברזל כמו חסה, פטרוזיליה, שמיר, כרישה וכרפס, ירקות ירוקים כגון ברוקולי, שעועית ירוקה, אבוקדו, עשב חיטה, תרד, נבטים, ארטישוק, אפונה ירוקה ולפת. דגים, עם עדיפות לדגי מים עמוקים על פני דגי בריכות. פירות צהובים ותמרים אגוזי מלך, לוז, שקדים וגרעיני חמניות. תה ירוק, תה מליסה, תה רוזמרין ותה לואיזה. מיץ מחסה ומתרד (חצי ליטר ביום) או מיץ מאספסת ומגזר
בנוסף למזונות שיש להוסיף לתפריט, ישנם מספר מזונות שמומלץ להוציא מן התפריט: סוכרים ודברי מתיקה, משקאות תוססים או צבעוניים, ירקות מוחמצים, פלפל חריף, קפה ומזון מלוח, מטוגן, שומני או חריף. בנוסף, יש להמעיט ככל האפשר בצריכת חלבונים מן החי כמו בשר בקר, עוף ומוצרי- חלב.

תרופות סבתא לטיפול ומניעת נשירת שיער

יש לסחוט צרור עלי חסה ותרד בתמיסה שהתקבלה יש לשטוף את השיער.
יש להרתיח עלי רוזמרין במים ולערבב היטב עד לקבלת עיסה. לאחר צינון של שעה וחצי לחפוף את השיער בעיסה שהתקבלה.
ניתן לחפוף את השיער בחלב קוקוס במקום בשמפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה